Værdigrundlag, principper og praksis

Værdigrundlag for Sejs Skole

Sejs Skole mission er at være folkeskole for alle børn i skoledistriktet.

Sejs Skole baserer sit virke på tre grundværdier:

Fællesskab og trivsel
Fællesskab og trivsel er helt grundlæggende forudsætninger for et godt læringsmiljø og en god dagligdag for alle. Vi vil understøtte et fællesskab baseret på samarbejde og tillid med plads til forskellighed og individualitet, og med respekt for ordentlighed, basal mellemmenneskelig moral og god omgang med hinanden.

Kvalitet og ambition
Alle skal gøre det så godt de kan, og alle skal kvalitetsudvikle praksis og hverdag på alle niveauer. Vores ambition er, at alle børn får lært og udviklet sig så meget, som det enkelte barn har forudsætninger og muligheder for i det læringsmiljø, som vi har ansvaret for at skabe rammerne om. Det sker i samspil med professionelle og engagerede voksne, der vil børnene og hinanden noget og har noget på hjerte.

Udsyn og mod
Vi skal turde udforske og diskutere verden omkring os og lade os inspirere lokalt og globalt, så vores skole får øje på nye muligheder. Vores elever skal på alle måder rustes til at møde verden selvstændigt, kritisk og med blik for at finde muligheder og se nye veje nu og i fremtiden.

Sejs Skoles vision er, at alle børnenes potentialer udfoldes optimalt, således at alle har de bedste vilkår for at udvikle sig som nogen og til noget.

I vedlagte link kan I læse mere om Sejs Skoles værdigrundlag, principper og praksis

Værdigrundlag, principper og praksis

Shape Created with Sketch.