Trafikpolitik på Sejs skole

Vores ambition er at give de bedste forudsætninger for, at eleverne, deres forældre, lærere, pædagoger og øvrige ansatte kan færdes sikkert omkring skolen i og uden for skoletiden.

Sejs Skole har derfor vedtaget følgende overordnede trafikpolitik, der er udgangspunkt for skolens samlede arbejde med trafiksikkerhed.

• Skolen vil på enhver måde medvirke til at forebygge og undgå trafikulykker på skolevejen.
    Dette gælder også ved arrangementer og ekskursioner, der foregår i skolens regi.

• Vi vil på skolen aktivt arbejde for, at alle elever får gode forudsætninger og muligheder
    for at færdes sikkert i trafikken.
    Dette gælder både på vej til og fra skolen, og på længere sigt, når eleverne bliver unge
     – voksne trafikanter.

• Vi vil på skolen til stadighed arbejde for, at så mange børn som muligt transporterer sig selv.
    Dette gælder til og fra skole, men også i forbindelse med aktiviteter i skoletiden.

• Skolen sørger for at der etableres en skolepatrulje.

• Vi er bevidste om, at voksne – lærere, pædagoger, øvrige ansatte og forældre - også på dette område er
    rollemodeller.
    Det er vigtigt at både ansatte, ældre elever og forældre fungerer som rollemodel, når vi taler om
    trafiksikkerhed.